2010-05-02

Gladys del Pilar: ”Vi väntar med sex till bröllopet”

Från Svenska Journalen:
"Efter ett och ett halvt års bekantskap har alltså hon och Christer Bergh bestämt sig för att gifta sig.
- Jag visste att jag hade träffat min blivande make när jag träffade Christer första gången. Men jag föreslog inte att vi skulle gifta oss direkt, säger Gladys och gapskrattar så att hela köket fylls av hennes bubblande glädje.
Sedan tittar hon allvarligt på mig och säger att de blivande makarna har fattat ett beslut som kanske är lite märkligt i samhällets ögon. Men som de själva ansåg vara väldigt viktigt. De har bestämt sig för att avstå från sex tills de, inför Gud och inför de församlade, lovat att älska varandra i nöd och lust.
- Vi vill följa Bibeln helt enkelt. Christer har heller aldrig varit gift förut. Vi vill båda markera att detta är något nytt, vi vill ge vår gemensamma framtid bästa tänkbara början."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar