2009-08-31

Gudsmöte

Jag hittade en intressant blogg om att vara kristen, skriven av en sjuttonåring:
!Tjo!
Jag har upplevt många sådana "Gud finns!"-upplevelser. De allra flesta på olika gudtjänster/möten. Men jag väljer att berätta om ett gudsmöte som hände i väntsalen på tågstationen i örebro.
Jag hade precis släpat mina väskor från bussen, som gått från frizon till örebro, in i väntsalen. Jag var vrålhungrig, så jag bestämde mig för att köpa lite mat på perssbyrån. Med min kycklingsallad satte jag mig vid ett av borden utanför pressbyrån. När jag har ätit upp ungefär hälften kommer det in en man med två kassar i handen. Min första tanke är att han är hemlös, men jag är inte säker. När han sedan börjar rota i papperskorgen förstår jag att han är det.

Plötsligt börjar jag få dåligt samvete över att jag kan vältra mig i mat om jag så vill, medan han måste leta efter mat i soptunnor. Jag fortsätter långsamt äta min mat, medan skuldkänslorna växer. Först tänker jag att jag kan köpa en korv till honom, men bestämmer mig sedan långsamt för att ge min mat till honom. "Jag var hungrig och ni gav mig att äta..." (bibelvers) ekar i mitt huvud. Jag sitter där några minuter och tänker att människorna omkring mig kommer att glo och undra....."


Läs mer>>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar