2009-07-26

Festhögmässan

Okommenterat - Markus Wallgren ger en personlig rapport på sin blogg från OAS-mötet i Borås.
"...Men, det är den helige Andes välsignelse i Oas-rörelsen – Anden pekar på Jesus.
För det allt handlar om på mötet vi varit på nu, det är ”En enda Herre, Jesus Kristus”. Och vi tycker inte lika om allt. Vi uttrycker inte tro på samma sätt alltid. Men vi tillber och ärar och är i samme Herre Jesus Kristus. Det är kyrka. Vi här Herrens, och olikheter till trots, så känner vi igen varandra och vet att söka enhet i Kristus. Alltså i Kristus på riktigt. Försonade i tron på Honom som dog och uppstod, befriade från synd och skuld, med evigheten som hemvist, med en ny identitet som den Helige Ande ger av att vara Guds folk. I Kristus.

Så, tack ALLA för ett gott möte i Borås! Jag blir inspirerad till mer Bibelläsning och att umgås med Jesus så. Många trådar har jag med mig från de föredrag jag hört, och det blir en väv som ger mycket mening i det jag står i just nu. Underbart med den variation och bredd som är.
Så det är med glädje jag hänger med Petrus upp på berget nu, för att förbereda gudstjänsterna för Kristi förklarings dag.

Fler bloggar som nämner BoråsOas: Ulf Ekman, Johan Borg, Linnea Olsson.

Läs hela inlägget från Markus Wallgrens blogg>>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar