2009-09-29

Rapport från ett besök i Lettland

Daniel Viklund rapporterar i sin blogg om ett besök i Lettland:
"På fredagsmorgonen begav jag mig till Riga i Lettland för att besöka Frälsningsarméns arbete och undervisa på en inspirationsdag för hela landet. Denna resa kommer att leva kvar i mig så länge jag lever. Det är OERHÖRT GRIPANDE ATT SE F-A:S ARBETE I DENNA DEL AV TERRITORIET! Jag skulle vilja kalla det frälsningsarmékristendom när den är som bäst! Radikala omvändelser, upprättade alkoholister, engagemang för de slagna, hemlösa, trasiga och ensamma. Lovprisande ungdomar, nyfrälsta, rekryter, soldatinvigningar, tårar, bön och en enorm hunger efter undervisning och tillbedjan. Visioner och planer för framtiden och en stor nöd för de förlorade. Det var helt enkelt underbart att möta både lettiska och svenska officerare i full aktion i detta arbete. Lisbeth Månsson, Ruth Hansen, Peter och Ruth Baronowsky och många fler gör ett makalöst arbete för Guds rike i Lettland. Verksamheten på Riga 2 skulle säkert kunna ge material till en egen bok!
Man känner sig pinsam i sitt bortskämda, västerländska tillstånd… "

Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar