2009-10-17

"Jag har trott på Gud sen tonåren"

Thomas Bodström intervjuas i Svenska Dagbladet:
"Hallå där, Thomas Bodström, som nu blir ledamot i kyrkofullmäktige i Boo församling i Nacka eftersom har kryssades så flitigt av väljarna.
..................
Du ställde upp men trodde att du var garanterad att inte få en plats. Stämmer det?
– De sade att jag skulle stå så långt ned att det ingen risk eller chans att jag skulle komma in. De frågade två gånger och jag ville ju hjälpa till och ställa upp för partiet. Först blev jag chockad när jag såg TT-meddelandet, och det tog ett dygn att hämta mig, men jag tycker faktiskt att det här ska bli spännande. Man kan driva kriminalfrågor och flyktingfrågor och annat. Det ska bli kul trots allt.
Tror du på Gud?
– Ja, det har jag alltid gjort, i alla fall sedan tonåren. Även om mina bästa kompisar inte tycker att jag är tillräckligt from. "

Läs mer i SvD>>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar