2009-12-27

Vittnesbörd: "Guds kraft förvandlade mig"

"...En gång hamnade jag i en taxi och började prata om kristendomen med chauffören, som var assyrier från Irak och heter Jacoub. Han hade själv blivit frälst för fyra år sedan och berättade om hur Jesus förvandlade hans liv från mörker till ljus. Jag märkte att han hade något som inte jag hade och han bjöd in mig till en församling i Bredäng på gudstjänst. Jag åkte dit dagen efter och jag hörde fantastiska vittnesbörder och saker som Gud hade gjort i människors liv och min tro som fanns blev verkligen övertygad. En vecka senare frågade Tord mig om jag ville överlämna mitt liv till Jesus? Först då förstod jag att man måste ta ett beslut och att det inte räcker att ha "vanlig tro". Jag började fundera: undra vad Jesus ska gör med mig då? Han kanske skickar mig till Afrika för att missionera och så kan det ju bli, men nu vet jag att Gud vill vårt bästa på alla plan i livet och Han vet vad som är bäst för oss alla. ”Om nu redan ni, som är onda, förstår att ge era barn goda gåvor, skall då inte er Fader i himlen ge det som är gott åt dem som ber honom?” (Matt 7:11). Hur som helst, så funderade jag en vecka och tog sedan beslutet att överlämna mitt liv till Jesus. Jag bad Herren Jesus om förlåtelse och bad honom komma in i mitt hjärta och vara min Herre i livet. Sedan började det hända fantastiska saker med mig och den Helige Ande förvandlade mig på ett övernaturligt och underbart sätt...."

Läs hela vittnesbördet på gudslängtan.se>>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar