2010-02-19

Kommentar: Nya tv-showen gjorde succé

Sverre Larsson skriver i Världen idag:
"Efter att ha bevittnat Ulf Ekmans nya talkshow den 12 februari kan jag inte låta bli att recensera den. Först och främst noterar jag att pastor Ulf, som han kallas i sin församling i Uppsala, med bravur klarar av uppgiften som värd för ett underhållningsprogram i tv. Att Ulf Ekman är en mångsidig begåvning vet vi ju sedan tidigare. Jag måste erkänna att jag gör jämförelser med Lewi Pethrus liv och vad han fick betyda under en stor del av 1900-talet.
Och nu är det förunderliga att vi i Sverige har en kristen tv-kanal, som kan sända sådana program. Det vi för ett kvarts sekel sedan kämpade så intensivt för genom Tv Inter ser nu – tack och lov – ut att komma på plats på annat sätt. Jag beundrar den unge producenten Daniel Severin för hans förmåga att göra ett så allsidigt program. Det är inte det lättaste i våra dagar att kunna tillfredsställa en bred publik.
Här var det sång och musik som appellerade till de unga. Många av oss äldre – i varje fall jag – älskar 1950-, 60- och 70-talens sång och musik, till exempel Pelle Karlssons och Bill Gaithers. Men jag gläder mig åt att Severin tog in en sång­solist som passar nutidens ungdom och inte forntidens."


Läs mer>>

Se det första programmet här. Programmet som är 58 minuter innehåller en klimatdebatt mellan STefan Swärd och Mats Tunehag och sång av Samuel Ljungbladh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar