2010-05-13

Andliga nådegåvor

Ulf Ekman skriver i sin blogg om ämnet för vårseminariet på Livets Ord:

"Det är fascinerande att läsa i Ordet om de andliga nådegåvorna och veta att de är tillgängliga för oss idag, för oss alla, inte bara några få, inte bara experter eller proffs utan var och en av oss och i alla situationer. Andens nådegåvor kan vi inte bara läsa oss till. De måste upplevas och vi måste våga öppna oss, med risk för att ibland misslyckas, för att bli brukade i dem.
Jag talade lite om den miljö som måste finnas för att gåvorna skall komma i bruk idag. Jag tror det är en inställning av andlig fattigdom som gör mig beroende av Andens hjälp, hunger efter och kärlek till Jesus, överlåtelse till att gå ut med evangelium och villighet att försaka för att följa honom. Detta tillsammans med kärlek till sanning i hjärtegrunden ställer mig i en position där Anden kan fylla mig, leda mig, hjälpa mig och flöda genom mig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar