2010-05-13

Omstart möjlig med Andens hjälp

Carl-Olov Hultby skriver i Hemmets Vän:
"Egentligen tillhör jag dem som varit skeptiska till den nya kyrka som Baptistsamfundet, Metodistkyrkan och Missionskyrkan planerar. Är det verkligen den frågan vi ska satsa energi och pengar på just nu, har jag tänkt. Men eftersom processen går framåt med stadiga steg, inser jag att vi snart kan vara framme vid bildandet av denna kyrka. Och jag har bestämt mig för att ”gilla läget”. Jag vill se detta som en chans till en levande omstart.
Tänk om den nya kyrkan fick bli en Jesusfokuserad, Bibelförankrad, evangeliserande och utgivande gemenskap! Tänk om den kunde bli en orädd kraft i samhället! Tänk om tröttheten fick bytas ut mot Andefylld entusiasm och inskränktheten fick ersättas av trygg generositet! Då skulle den nya kyrkan innebära en fräsch omstart för de tre gamla kyrkorna."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar